Den där oändliga träningen

Hej och trevlig torsdagskväll på er!
Står just nu på jobbet med en lussebulle i högsta hugg och såklart julmust, mums!

Igår red jag dino, vi har börjat lite med förvänd galopp för lösgörande och att han ej ska vingla.
Det börjar gå bättre, jag börjar fatta lite hur jag ska sitta och göra och han fattar att det är ok att galoppera
"fel" galopp när man blir tillsagd om det. Innan bröt han alltid av antagligen lite för förvirring och för jag kanske samlade honom för mycket istället för att låta han galoppera framåt. Han bytade vanligtvis galopp till "rätt" galopp men igår fick vi det att funka. Jag letar som en galning efter olika saker att göra när jag rider som kan få honom lösgjord, börja arbeta aktivt med bakbenen och bära sig själv. Det går sakta men framåt!
 
Han är svag i vänster varv, vänster bog vänster tygel (kan man säga så)? 
Precis som jag, jag är svag i vänster mer seg i vänster.-Behöver få lite kvickare hand
och inte så stum. Fastnar lätt med den handen.
Arbetar lite mer i det varvet, ex ska jag träna på galoppfattningar gör jag 10 st i vänster.
Paus, 10 st i höger sen paus sen 10 st igen i vänster just för att stärka honom.
Imorgon ska vi hoppa lite tänkte jag och göra lite övningar. Idag longerades han och då gjorde jag dom 10 fattningarna i varje varv, mycket övergångar och halvhalter. JAG longerar nästan ALLTID utan inspänning- Han bar sig kanon bra på slutet, stannade liksom på den stora volten utan att trilla inåt!
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

dressyrjjossan

Här kommer ni kunna läsa om min utveckling & mina hästar utvecklig, resa, och allt som har med vardag att göra

RSS 2.0